تماس صوتی در تلگرام؛ آیا تلگرام به یک اپلیکیشن همه فن حریف تبدیل می‌شود؟

بدون شک اپلیکیشن تلگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام رسان در بین ایرانیان است. این اپلیکیشن با وجود کمی و کاستی‌هایی که در ابتدای راه داشت، توانست با عرضه امکانات و ویژگی‌هایی کاربردی، آهسته آهسته راه خود را به گوشی‌های هوشمند کاربران ایرانی باز کند. از مهمترین امکانات این اپلیکیشن می‌توان به امکان برقراری ارتباط با دوستان با سرعت بسیار بالا، امکان ارسال عکس و کلیپ و فایل تا سقف ۱۰۰۰ مگابایت، ایجاد اتاق های چت گروهی با تعداد افراد ۲۰۰ نفر و غیره اشاره کرد. اخیرا زمزمه‌هایی در دنیای مجازی مبنی بر اضافه شدن قابلیت برقراری تماس صوتی در تلگرام به گوش می‌رسد.

telegram-voice-call_2

ارک خبر- تلگرام از ضریب نفوذ بالایی در بین کاربران ایرانی برخوردار است و چندی است توانسته واتس اپ را به عنوان مهمترین رقیبش پشت سر بگذارد. فیسبوک که نرم افزار واتس اپ را به دارایی‌هایش اضافه کرده، جهت ترغیب بیشتر کاربران به استفاده از این پیام رسان، قابلیت مکالمه صوتی و تصویری را نیز به آن افزوده است. با توجه به افزایش استفاده از اینترنت موبایل در بین کاربران، قطعا ویژگی‌هایی از این دست می‌تواند به افزایش میل به استفاده از یک اپلیکیشن کمک شایانی کند.

آیا تماس صوتی در تلگرام همان قابلیت وعده داده شده است؟

پس از انتشار آخرین نسخه تلگرام ، امکانات جدید آن در وب‌سایت رسمی آن معرفی شد. در این نوشته، تلگرام خبر از ویژگی مخفی و فوق‌العاده‌ای داد که در آینده‌ای نزدیک به امکانات این اپلیکیشن پیام رسان اضافه خواهد شد. پس از انتشار این خبر، وب‌سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی در ایران شروع به گمانه‌زنی‌هایی در خصوص این ویژگی مخفی کردند. اکثر قریب به اتفاق این وب‌سایت‌ها و و کانال‌ها، افزودن امکان برقراری تماس صوتی در تلگرام را تحت عنوان حلقه گم‌شده این نرم افزار و همان قابلیت وعده داده شده تلگرام می‌دانند. حتی برخی از آنها پا را فراتر گذاشته و ویدیوهایی زنده از این قابلیت جدید نیز منتشر کرده‌اند.

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن تلگرام ، قابلیت برقراری تماس صوتی در تلگرام را به عنوان اولویت اول این پیام رسان محبوب نمی‌دانند. در حال حاضر، کانون توجه آنها بر روی قابلیت ارتباط متنی متمرکز شده است. با این حال، پیش‌بینی می‌شود این گستردگی شایعات -به عنوان یکی از مهمترین خواسته کاربران- مد نظر توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت و شاید در آینده‌ای نزدیک، شاهد اضافه شدن قابلیت برقراری تماس صوتی در تلگرام باشیم.

دکمه بازگشت به بالا