مدیر صندوق کارآفرینی امید البرز: حمایت از کارآفرین با محوریت ایجاد اشتغال پایدار هدف اصلی ماست

16-11-8-10054%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%a7%d9%88%d9%84

مدیر صندوق کارآفرینی امید البرز در گفتگو با خبر آنلاین گفت:حمایت از کارآفرین با محوریت ایده نوآورانه، ایجاد اشتغال پایدار و تولید کالای.بازار محور هدف. اصلی ماست
وی استراتژی جدید را اینگونه تشریح می کند : اقدام و عمل در راستای اقتصاد مقاومتی. که در نتیجه. حمایت از تولیدکنندگان داخلی به منظور تقویت توان عرضه کالای ایرانی در بازار که به موجب آن کارفرما و کارگر با اطمینان خاطر فعالیت مینمایند .
پرویز ایلدرمی افزود کیفیت تسهیلات اولویت اول صندوق است تا نتیجه آن شغل پایدار باشد. هدف صندوق ایجاد اشتغال تثبیت ونظارت بر اجرای صحیح آن است.
عقد تفاهم نامه همکاری با ارگان های استان در دستور کار است
مدیر صندوق کارآفرینی امید ، دیگر اهداف مورد نظر در صندوق سیاست عقد تفاهم نامه های همکاری با ارگان ها و مجموعه های مختلف را عنوان کرده و می افزاید : تفاهم نامه های منحصر بفردی در استان البرز با مجموعه های مختلفی منعقد شد که یکی از آنها تفاهم نامه با سازمان تاکسیرانی بود که بر اساس تسهیلات داده شده 250 دستگاه تاکسی نو وارد ناوگان تاکسیرانی و 250 شغل به طور مستقیم ایجاد شده که هدف آن علاوه بر ایجاد اشتغال ، توسعه ناوگان تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی بوده است. در این راستا قرار بر این است که 1860 دستگاه تاکسی دیگر طی 5 سال آینده از ناوگان حمل و نقل عمومی خارج شده و در ازای هر یک وام نوسازی تاکسی با وام 4 درصد در اختیار رانندگان قرار بگیرد. که تا به امروز 800 فقره تسهیلات بدون ضامن. به منظور. نوسازی. ناوگان پرداخت شده که در پی آن 800 دستگاه تاکسی فرسوده از رده خارج شده اند و این امر در جهت. حمایت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا بوده که با مساعدتهای ویژه مدیرعامل. صندوق کار آفرینی امید کشور آقای دکتر نوراله زاده اتفاق افتاده است و همچنان ادامه دارد.
وی می گوید : این گونه اقدامات به ارگان خاصی محدود نشده و تفاهم نامه های مشابهی نیز در حوزه تولید مواد غذایی ، تجهیزات پزشکی و زندانیان. آزاد شده و خانواده ایشان, صنایع دستی و قهرمانان ورزشی نیز اتفاق افتاده است.
وی می گوید : حمایت از سازمان های مردم نهاد نیز در سیاست های صندوق گنجانده شده است و در اقدامی موسسات خیریه و برخی از NGO های استان البرز از این فرصت استفاده کرده اند . به طور مثال خانواده های بی سرپرست و یا بد سرپرست استان که تحت حمایت یکی از این موسسات قرار دارند تحت آموزش مهارت های فنی و حرفه ای قرار داشته و با تسهیلاتی که در اختیار موسسه قرار گرفته برای آنها شغل های متناسب ایجاد شده است. آزادی زندانیان دربند و همچنین حمایت از مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای آنها از طریق معرفی به مجموعه هایی که از ما تسهیلات دریافت کرده اند از اقدامات صندوق کارآفرینی استان البرز بوده است.
سازمان ها و ادارت دولتی همکاری کنند!
وی بازپرداخت وام ها را نیازمند همکاری و همراهی ارگان ها و مجموعه های اداری استان میداند تا با صدور گواهی کسر از حقوق برای ضامن و گواهی اشتغال به کار ، موسسه را در بازگشت سرمایه هایی که در غالب وام پرداخت شده ، یاری کنند تا این صندوق بتواند در راستای انجام وظایف خود بهتر عمل کند.
ایلدرمی ادامه می دهد : صندوق کارآفرینی امید به صفر ترین تا عالی ترین مشاغل وام پرداخت کرده است و اگر حمایت های لازم صورت بگیرد می تواند در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری استان نقش پررنگتری ایفا کند. لازم به ذکر است که اگر تا به امروز تواسته ایم جایگاه موثر ی داشته باشیم حاصل حمایت های مدیرعامل صندوق کشور, مسئولین استان ، استاندار ، امام جمعه محترم و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بوده که امیدواریم تداوم داشته باشد.
وی با اعلام اینکه از سال 89 تا کنون بودجه ای از سوی دولت به این صندوق تزریق نشده است و ادامه کار تنها با برگشت اقساط وام های قبلی بوده است می افزاید : رویکرد حمایتی از خانواده های مدد جو ، زنان بی سرپرست و بد سرپرست ، ایجاد اشتغال و حمایت از زمینه های پایدار اشتغال اهداف بلند مدت ما خواهد بود و ورود به حوزه های جدید را نیز مد نظر داریم که صنعت توریست و گردشگری استان البرز از ان جمله است.
ایلدرمی در این خصوص اذعان میکند : در راستای توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در تلاش بوده و هستیم تا مولفه های اقتصاد مقاومتی را با ابزارهایی که در اختیار داریم در سطح استان احیا کنیم که همان توسعه تولید داخلی است و با حمایت از طرح های دانش بنیان ، تعاملات گسترده ای را با پارک های علم و فناوری داشته و در خصوص پرداخت تسهیلات به هیچ متقاضی کوتاهی نکرده و نخواهیم کرد. این صندوق حتی به روحانیون عزیز نیز برای اشتغال وام پرداخت کرده است . چون روحانیون شغل ثابتی ندارند و از نظر اعتقادی و شرعی نیز نمی توانند به هر بانکی مراجعه کنند و با هر کارمزدی وام بگیرند ؛ ما با علم بر این مسئله ، مشکلات این بخش از جامعه را نیز پوشش داده ایم.

 

16-11-8-101259%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%af%d9%88%d9%85

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خصوص بازآفرینی و احیای مجموعه ها و کارخانجات صنعتی که با مشکل مواجهند نیز راهکار ارائه داده و می گوید : احیا و ترمیم فعالیت کارخانجات نیز در برنامه های ما گنجانده شده است و تا سقف صد میلیون تومان به آنها تسهیلات می دهیم . در مقابل نیز اگر همان مجموعه ها بتوانند گردش های حساب خود را به صندوق منتقل کنند این صندوق در قبال گردش حساب پرداخت حقوق و مزایا ، به کارگران و پرسنل آن مجموعه نیز وام می دهد . حتی برای اداره جات دولتی نیز می توان با عقد تفاهم نامه ، کارمندان پنج رقم آخر حقوقشان را به امور مالی اداره متبوع وکالت دهند و پس از مدت مشخصی به این کارمند با انباشت وصول شده فیش حقوقی ، یک وام ضروری با کارمزد چهار درصد دریافت کنند.
وی با تاکید بر اینکه صندوق های خرد و محلی کوچک می توانند با این صندوق همکاری داشته باشند و از امکانات صندوق جهت خدمترسانی به مردم بهره مند شوند .
ایلدرمی افزود حوزه های پرداخت تسهیلات ما نامحدود است و حتی برای تولید انرژی های تجدید پذیر و نو می تواند تسهیلات ویژه ای به متقاضیان بدهد.
وی در پایان عنوان کرد : توسعه ی کارآفرینی در ایران بعنوان اجرایی ترین و عملی ترین استراتژی برون رفت از بن بست ها و مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیازمند شناسایی و رفع موانع آن است و با این رویکرد هدف خود را صیانت از حقوق شهروندان تعریف کرده ایم. ما معتقدیم همه افراد جامعه برای استفاده از امکانات جهت پیشرفت، از حقوق یکسان برخوردارند و آرمان واحد موسسه و شهروندان، ارتقای نظام جمهوری اسلامی در تمامی سطوح است. ارزوی ما رضایت عموم مردم است که امیدواریم به آن دست یابیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا