کشت گوجه فرنگی خارج از فصل درهرمزگان آغاز شد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
سید حسن حسینی پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا پیش بینی کرد که نزدیک به 414هزارتن محصول خارج از فصل از مزارع گوجه فرنگی هرمزگان برداشت شود که 10درصد بیشتر از سال زراعی گذشته خواهد بود.
وی افزود: بهره برداران برای افزایش تولید در واحد سطح و تولید محصول با کیفیت از نشاء های اصلاح شده استفاده کرده اند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشارزی هرمزگان ازگوجه کاران خواست برای جلوگیری ازخسارت ناشی از افت قیمت ازهم اکنون به فکر بازاریابی و فروش محصولات خود باشند.
سال زراعی گذشته به دلیل افت قیت گوجه فرنگی شماری از بهره برداران محصولات تولیدی خود را در کنار جاده ها و مزارع رها کردند.
درا طلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از شهرستانهای بندرعباس ، رودان ، میناب ، پارسیان و بندرخمیر بعنوان مناطق عمده کشت گوجه فرنگی خارج از فصل دراین استان نام برده شده است.
فصل کشت گوجه فرنگی خارج از فصل درهرمزگان اواخر مهرماه تا پایان آبان ماه و زمان برداشت محصول نیز اسفند تا پایان خردادماه اعلام شده است.
دراین اطلاعات از هرمزگان با تولید سالانه یک میلیون و 640هزارتن بعنوان یکی از استانهای تولید کننده محصولات جالیزی خارج از فصل در کشور نام برده شده که تاثیر زیادی در تنظیم بازار محصولاتی از قبیل گوجه فرنگی، خیار، بادمجان، کدو، فلفل دلمه ای و هندوانه دارد.
6149/ 6048
خبرنگار : رضا گیلانی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا