انتخاب روابط عمومی شهرداری اصفهان به عنوان ریاست کارگروه فضای مجازی کلان شهرها

پایگاه خبری ارک اصفهان:

انتخاب روابط عمومی شهرداری اصفهان به عنوان ریاست کارگروه فضای مجازی کلان شهرها

در بیست و هفتمین نشست مدیران روابط عمومی و بین الملل کلان شهر ها مطرح شد.

انتخاب روابط عمومی شهرداری اصفهان به عنوان ریاست کارگروه فضای مجازی کلان شهرها در جلسه مدیران روابط عمومی کلان شهرهای کشور با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه فضای مجازی از یک سو و پیشگامی روابط عمومی شهرداری اصفهان در این امر از سوی دیگر کارگروه فضای مجازی روابط عمومی کلان شهرهای کشور با انتخاب اصفهان به عنوان ریاست این کارگروه تشکیل شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، با ظهور پدیده شبکه های اجتماعی مجازی و تلفنی، در عصر فرا ارتباطی حاضر تعاریف مختلف ارتباطات و اطلاع رسانی تغییر یافت و سلیقه مخاطبان در دریافت اطلاعات اخبار به یکباره دچار تغییر اساسی شد.

دسترسی آسان و ارزان، جامعیت و گستردگی فراوان، تاثیرگذاری و به میدان آمدن ضلع مهم هرم رسانه یعنی مخاطب، در کنار هم سبب شد شبکه های اجتماعی به رسانه دست اول دنیا تبدیل شود و خیلی زود با کنار زدن مسافت ها، دهکده جهانی ارتباطات را تکمیل کند.

با توجه به همه این تعاریف، توجه به برقراری ارتباط و اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یک اصل جداناپذیر در همه عرصه های رسانه ای است و عدم توجه به آن،  را به عنوان اصل اساسی رسانه ها از هرم اطلاع رسانی حذف می کند.

با اتکا به مفاهیم موجود، شبکه های اجتماعی و به کارگیری شیوه‌های نوین اطلاع‌رسانی به پیشنهاد شهرداری اصفهان در دستور کار بیست هفتمین نشست مدیران روابط عمومی و بین الملل کلان شهرها در مشهد قرار گرفت و مدیران روابط عمومی در جلسات مختلف این نشست دو روزه به بررسی زمینه‌های اطلاع‌رسانی و برقراری ارتباط از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پرداختند و مباحث مختلف این عرصه را مورد بحث و گفت و گو قرار دادند.

هادی نباتی نژاد، مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان پیرامون مسائل مطرح شده در این نشست اظهارداشت: برگزاری این نشست ها در سطح کلانشهر های مختلف کشور ، با توجه به دغدغه‌های مختلف این شهر ها، شرایط مناسبی در روند فعالیت مدیران روابط عمومی ایجاد می کند و در به ثمر نشستن اتفاقات مختلف شهری تاثیرگذار است.

وی با اشاره به شعار این نشست تحت عنوان کلان شهرهای ایران، پایتخت‌های بین المللی گفت: با توجه به ظرفیت‌های مختلف گردشگری، مذهبی و تاریخی که کشور ایران در حال حاضر از آن برخوردار است، توجه به ظرفیت‌های مختلف بین‌المللی نگاه مثبتی است که به خوبی در این نشست به آن توجه شد.

نباتی نژاد به ضرورت انتقال فهم تاثیر مسائل بین الملل در مشکلات کلانشهرهای کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های پیشرفت و بهره‌گیری مناسب از فضای پساتحریم فعلی فهم مناسب شهروندان از تاثیر مسائل بین الملل بر شهر است.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان تصریح کرد: روابط عمومی ها به عنوان یک سنگر مهم در عصر فرا ارتباطی حاضر باید وظیفه تبیین و روشنگری مردم نسبت به مسائل مختلف را ایفا کرده و در راستای شکل‌دهی مفاهیم مختلف بین المللی در ذهن مردم فعالیت کنند.

وی بهره‌گیری از ظرفیت‌ فناوری های نوین و فضاهای ساده اجتماعی را از مهمترین زمینه‌های ارتباط موثر با مخاطبان عنوان کرد و افزود: امروز ابزارهای ارتباط با مخاطبان دچار تغییرات اساسی شده و از همین رو شبکه های اجتماعی مجازی و تلفنی، آسان ترین و موثرترین راه برای برقراری ارتباط با مخاطبان و اطلاع رسانی اتفاقات مختلف هستند.

نباتی‌نژاد خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان از سال گذشته با توجه به اهتمام ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به فضای مجازی و ضرورت به کار گیری ابزارهای مختلف آن برای تاثیر بر مخاطبان، گام‌های خوبی در این عرصه برداشته و در قالب‌های مختلف از جمله خبرگزاری، آژانس عکس، رادیو اینترنتی، شبکه های اجتماعی و پیامک به اطلاع رسانی اخبار و اتفاقات مختلف شهری می پردازد.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان بیان کرد: توجه ویژه به مقوله شبکه های اجتماعی به سبب کاهش استفاده از تبلیغات محیطی بوده و می تواند نتایج مثبت و تاثیرگذاری برای شهرداری‌ها داشته باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص انتخاب اصفهان به عنوان ریاست کارگر فضای مجازی گفت: با توجه به فعالیت‌های متعدد و تجربه شهرداری اصفهان در بحث شبکه‌های اجتماعی، در مصوبات نشست بیست و هفتم مقرر شد، کارگروه فضای مجازی به ریاست شهرداری اصفهان و با همکاری شهرداری تهران، کرج و ارومیه شکل بگیرد و اطلاعات موجود در زمینه‌ فعالیت در سطح فضای مجازی در اختیار مدیران روابط عمومی کلانشهر‌ها قرار گیرد.

1

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا