یک هزار و 500 میلیارد ریال هزینه متوسط تجهیز یک ایستگاه مترو در تهران

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا، محمد احمدی بافنده عصر امروز (چهارشنبه) در آیین معارفه رئیس جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی مترو تهران افزود: هیچ نهاد خدماتی به اندازه شرکت مترو تهران پیچیده و هزینه بر نیست.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران، با اشاره به اختصاص ساختمانی مجزا برای فعالیت دانشگاه علمی کاربردی مترو و ارائه تجهیزات به آن اظهار کرد: قصد داریم با ایجاد هیات علمی کارآزموده و متخصص، دانشگاه علمی کاربردی مترو را به دانشگاه پلی تکنیک تبدیل کنیم.
به گفته وی، 12 کلانشهر ایران در آستانه استفاده از مترو هستند و باید بتوانیم نیروی انسانی متخصص و کارآمد را برای فعالیت در شبکه مترو تربیت کنیم که راه اندازی دانشگاه علمی ، کاربردی مترو برای تحقق همین امر است.
احمدی بافنده، با تاکید بر لزوم صدور دانش علمی متخصصان ایرانی به خارج از کشور خاطرنشان کرد: می توانیم برند علمی خوبی برای کشورهای دیگر باشیم و باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا قدرت صنعت مترو در خاور میانه باشیم.

** فعالیت 9 دانشگاه علمی کاربردی در شهرداری تهران
رئیس موسسه آموزش علمی کاربردی شهرداری تهران نیز دراین آیین با بیان اینکه در حال حاضر مرکز علمی کاربردی شهرداری تهران با بیش از هفت هزار دانشجو مشغول فعالیت است گفت: هرکسی بخواهد در حوزه خدمات شهری خدمت کند باید در دورهای آموزش های کاربردی مناسب شرکت کند.
مشاور شهردار تهران با بیان اینکه به گفته دکتر قالیباف؛ مترو، آتش نشانی و ستاد مدیریت بحران باید به مراکز بین المللی تبدیل شوند افزود: تاکنون مترو تهران به دانشجویان خود خدمات علمی بسیار خوبی ارائه داده است و از امروز باید بر سطح این اطلاعات بیفزاید تا با دانش روز بین المللی مطابقت داشته باشد.
به گزارش ایرنا، در این آیین ، حامد نامی به عنوان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مترو تهران معرفی و از خدمات رئیس پیشین این مرکز تقدیر شد.
خبرنگار: سید محمد جواد آل داود – انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7243//1625

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا