آغاز رقابت های حافظان و قاریان برگزیده کشور در مسابقه ها سراسری قرآن

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز چهارشنبه ایرنا ازسازمان اوقاف و امورخیریه، سی ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی گفت: تجمیع رشته های قرآنی و برگزاری مسابقات درقالب المپیاد بزرگ قرآنی و تفکیک مسابقات برادران از خواهران را دو تصمیم کارشناسی بود که با قوت در این دوره عملی شد.
حسینی تکمیل فرآیند معرفی نفرآت برتر به شکل سطح بندی را در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل از دیگر تغییرات امسال مسابقات قرآن برشمرد و افزود : پخش زنده سی ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن درسه نوبت صبح، ظهر و شب تولید آثار مختلف رسانه ای با حضور تیم های مختلف را از جمله تحولات این دوره برشمرد.

**جلوه های ویژه و غنی مسابقات امسال
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف یکی از ویژه گی های این دوره از مسابقات را وجود کارگردان هنری دانست و افزود: سی ونهمین دوره مسابقات با وجود یک کارگردان هنری و تیم کارگردانی در بخش های مختلف نور، صدا و اجرا و بهره گیری از قطعات نمایشی در ابعاد مختلف بصری شاهد جلوه های ویژه و غنی تری است که مسابقات سراسری امسال را در ایعاد هنری و بصری از دوره های قبل متمایز کرده است.
حسینی درادامه این گفت وگو برگزاری مسابقات رشته معارف را یکی ازجذابترین بخش های مسابقه ها دانست و افزود: رشته معارف درگذشته به شکل مکتوب بر گزارمی شد، اما در مسابقات امسال با تغییر نحوه اجرا و رسانه ای شدن این رشته مسابقات رشته معارف با استقبال گسترده علاقه مندان روبرو شد.
رئیس مرکز امورقرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه دربخش سوم مسابقات سراسری قرآن بیش از 262 نفر از شر کت کنندگان در پنج رشته به رقابت می پردازند، افزود: دراین دوره از مسابقات سراسری 65 نفر شرکت کننده در رشته حفظ کل، 65 نفر در رشته قرائت، 50 نفر در رشته حفظ 20 جزء،50 نفر در رشته ترتیل و 31 نفر در رشته حفظ 10 جزء از امروز رقابت های خود را آغاز کردند.
دبیرستادعالی هماهنگی مسابقات قرآنی یکی ازبرنامه های این دوره ازمسابقات را رونمایی از سند راهبردی فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف درمراسم اختتامیه مسابقات دانست وافزود: سند راهبردی فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف توسط کمیته تحول مسابقات درسازمان اوقاف با حضور کارشناسان و صاحب نظران تدوین و تنظیم شده و پس از ویرایش های مختلف به تایید نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف رسیده است .این سند زمینه ساز توسعه فعالیت های قرآنی در سطح کشور خواهد شد.
سی و نهمین دوره ازمسابقات ملی حفظ، قرائت، ترتیل و معارف همخوانی قرآن کریم با حضور 450 شرکت کننده مرد و 350 زن در شهر زیبا کنار استان گیلان برگزارمی شود.
این رقابت ها از 25 مهرماه آغازشده و تا 6 آبان ماه ادامه خواهد داشت.
اجتمام**3377 * 1724 تنظیم کننده: سمانه زین العابدین * انتشاردهنده: حسین فتح الهی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا