بازگشت ده ها افراط گرای اندونزیایی از سوریه/ احتمال انجام عملیات تروریستی

به گزارش ارک خبر، مقامات اندونزی از نزدیک به حدود 40 نفری که به این کشور بازگشته اند، نظارت دارند، اما نگرانند آنها با استفاده از شبکه های موجود و تجهیز نسل جدید افراط گراها به مهارت ها و تجهیزات مورد نیاز، یک حمله بزرگ را در اندونزی برنامه ریزی کنند.
آمار نشان می دهد بین 500 تا 700 نفر از شهروندان افراط گرای اندونزی طی سال های اخیر با سفر به سوریه و عراق به گروه تکفیری داعش پیوسته اند.
مالزی نیز روز دوشنبه با آغاز حمله نظامی ارتش و نظامیان عراقی به داعش در موصل از بازگشت تروریست های این کشور از این منطقه ابراز نگرانی کرد.
‘تیتو کارناویان’ رئیس پلیس اندونزی در مصاحبه ای با اشاره به بازگشت ده ها تروریست به این کشور از سوریه، گفت: ما در حال ارتباط گرفتن با آنها هستیم، اما آنها با تشخیص این شرایط فرار می کنند. ما معتقدیم آنها در حال سازماندهی مخفیانه خود و تعامل با دیگر شبکه های تندرو هستند.
به نوشته روز سه شنبه تارنمای شبکه خبر آسیا، ، وی گفت که حدود 10 از این افراد برای بازجویی در بازداشت بوده و بقیه آزاد هستند.
وی گفت که شواهدی از یک حمله قریب الوقوع وجود دارد.
گروه های افراطی کوچکی در اندونزی طی سال های گذشته به صورت دوره ای حملاتی را علیه نظام این کشور و خارجی ها برنامه ریزی و اجرا کرده اند، اما بیشتر این گروه ها تا حد زیادی منحل شده و یا اکنون فعالیت زیرزمینی انجام می دهند.
مقامات بر این باورند که گروه تکفیری داعش حدود یکهزار و 200 پیرو در اندونزی دارد.
گروه داعش نخستین حمله نظامی خود را در اندونزی ماه ژانویه امسال انجام داد، زمانی که چهار تروریست با تفنگ و بمب در قلب جاکارتا پایتخت دست به اقدام تروریستی زدند و 8 نفر از جمله مهاجمان کشته شدند.

دکمه بازگشت به بالا