کمک 11 میلیارد ریالی شهرداری اصفهان به بیش از 1300 هیئت در ماه محرم

پایگاه خبری ارک اصفهان:

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان خبر داد
کمک 11 میلیارد ریالی شهرداری به بیش از 1300 هیئت در ماه محرم/ بسیج خدمات شهری برای خدمت به عزاداران حسینی
مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت ایام محرم سال جاری بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان کمک از سوی شهرداری به هیئات و مراکز فرهنگی ارائه شد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، هادی نباتی‌نژاد ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان امسال حمایت همه‌جانبه‌ای از هیئات مذهبی و مراکز فرهنگی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر عزاداری سید و سالار شهیدان داشت، اظهار کرد: شهرداری اصفهان که همواره در برنامه‌های مختلف شهری و مناسبتی پیشتاز بوده و همیار و همراه شهروندان است، امسال در راستای بهبود و تسهیل وضعیت برگزاری مراسم‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و خدمت‌رسانی به هیئات و عزاداران فعالیت‌ ویژه‌ای صورت داد.
وی ادامه داد: در راستای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم‌ عزاداری ایام محرم در اصفهان، جلسات متعددی با معاونت فرهنگی، معاونت خدمات شهری، مدیران شهری و شورای هیئات مذهبی شهر برگزار و فعالیت‌های مختلفی در این زمینه برنامه‌ریزی شد.
مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه امسال شهرداری اصفهان با قدرت در کنار مراسم‌های مذهبی و هیئات و دسته‌جات عزاداری قرار گرفت، بیان کرد: در این مدت بیش از 350 مجوز از سوی شهرداری برای هیئات و مراکز فرهنگی به منظور برپایی خیمه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی و همچنین نصب داربست‌ها، تک پایه‌ها و تبلیغات مختلف شهری صادر شد.
کمک 11 میلیارد ریالی شهرداری به بیش از 1300 هیئت در ماه محرم
وی به تشریح شیوه حمایت از هیئات مذهبی پرداخت و بیان داشت: این حمایت در قالب برنامه قافله عشق توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان انجام می‌شود که در این راستا به 1300 هیئت بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان کمک شد.
نباتی‌نژاد افزود: اقدامات حمایتی شهرداری اصفهان در ایام محرم، در راستای تسهیل و کمک‌های نقدی و غیرنقدی به هیئت‌ها و مراکز فرهنگی صورت گرفت و تنها برای نصب سازه تک پایه و لمپوست در کنار مراسم عزاداری، مبلغ ناچیزی از هیئات اخذ شد که این موضوع هم مربوط به پیمانکار می‌شد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: خدمات شهرداری در 5 گروه به هیئات مذهبی ارائه شد که شامل اقدامات فرهنگی، تبلیغات شهری و اطلاع‌رسانی به هیئات، فرهنگ ایمنی و سلامت، پسماند و بازیافت و حمل و نقل و اتوبوس است.
وی در ادامه «کتیبه خدمت» را نخستین گام شهرداری اصفهان برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر محرم امسال عنوان کرد و ادامه داد: دفترچه‌ای تحت عنوان «کتیبه خدمت» توسط شهرداری اصفهان تهیه شد که در آن کلیه اطلاعات لازم اعم از شماره تماس‌ها، نکات ایمنی، مراحل اخذ مجوز، ضوابط برپایی ایستگاه‌های صلواتی و خیمه‌ها و نکات مهم دیگر برای هیئات و مراکز فرهنگی گردآوری شده است.
مدیر روابط ‌عمومی شهرداری اصفهان عنوان کرد: این دفترچه اطلاعات کامل و مورد نیاز ایام محرم را در اختیار هیئات و مراکز فرهنگی قرار داده و بیش از 2هزار عدد از آن در اختیار مدیران هیئات مذهبی و مراکز فرهنگی شهر قرار گرفته است.
وی در خصوص خدمات شهرداری در ایام محرم سال جاری گفت: این خدمات به صورت مساعدت نقدی به هیئات مذهبی، توزیع کتیبه‌های فرهنگی، آموزش‌های سلامت‌محور و توزیع پرچم خودروهای شخصی و تاکسی انجام پذیرفت.
مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان در خصوص تفاوت خدمت‌رسانی شهرداری در محرم امسال نسبت به سال‌های قبل تاکید کرد: در سال‌های قبل این خدمات در یک نقطه انجام می‌شد اما امسال جهت تسهیل در رفت و آمد مدیران هیئت‌ها، برخی از این مجوزها به مناطق برگزار شد و هیئت‌های محلی برای صدور مجوزها به شهرداری‌های منطقه خود مراجعه کردند و در این راستا مدیران هیئات و مراکز فرهنگی به دلیل کاهش رفت و آمد به مرکز شهر و همچنین تسریع در روند صدور مجوزهای لازم، از شهرداری قدردانی کردند.
وی در ادامه اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ هزار کتیبه منقش به جمله «این انصار الحسین (ع)» بین مدیران هیئات توزیع و این کتیبه‌ها در سردرب منازل در مناطق و محلات مختلف اصفهان نصب شد و شهر شهیدان حال و هوای عاشورایی به خود گرفت.
آماده‌باش شهر برای تاسوعا و عاشورا
نباتی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه ارگان‌های خدمت‌رسان شهرداری به ویژه معاونت خدمات شهری در حال خدمت‌رسانی به مردم در ایام عزاداری هستند و برای تاسوعا و عاشورای حسینی آمادگی کامل دارند، گفت: هماهنگی برای حمل پسماندهای تر و خشک تولیدشده به شیوه مستمر در طول شبانه‌روز، توزیع کیسه و مخزن برای پسماندهای تر و سبد بازیافت برای جمع‌آوری پسماندهای خشک در محل‌های برگزاری مجالس عزاداری از فعالیت‌های مهم معاونت خدمات شهرداری در ایام ماه محرم است.
وی با اشاره به فعالیت کارگران در شیفت بعدازظهر برای استقرار در ایستگاه نذورات برای پاک‌سازی سریع و نظافت بهتر اظهار کرد: کارگران از ساعت هشت صبح الی 20 شب برای نظافت شهر در روزهای تاسوعا و عاشورا آماده‌باش هستند.
مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان بیان کرد: نصب بنر با مضمون حفظ نظافت شهر در محل تجمع عزاداران حسینی در سطح مناطق مختلف شهرداری اصفهان، آموزش چهره به چهره توسط مسئولان آموزش خدمات شهری برای برگزارکنندگان مجالس عزاداری برای تفکیک پسماندها، پاکسازی زمین‌های بایر اطراف مساجد و هیات‌های مذهبی، توزیع پرچم‌های مشکی و سبز در بین مجالس سوگواری، از دیگر اقدامات این حوزه در ماه محرم است.
وی اظهار کرد: پاک‌سازی و شست‌وشوی روزانه اطراف محل برگزاری مجالس سوگواری توسط جدول‌شوی‌ها و طراحی آدمک‌های نمادین برای فرهنگ‌سازی و رعایت نظافت و رفت و روب و نصب آنها در محل‌های برگزاری مراسم‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) نیز از دیگر اقدامات شهرداری در راستای خدمت‌رسانی عزاداران حسینی به حساب می‌آید.
اختصاص 600 دستگاه اتوبوس به هیئات در تاسوعا و عاشورا
نباتی‌نژاد با اشاره به اینکه بخش‌های مختلف شهرداری به صورت شبانه‌روز در حال خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی هستند، تصریح کرد: یکی از موارد مهم در این ایام، مسئله حمل و نقل و جا به جایی آسان عزاداران است که در این راستا ناوگان شرکت اتوبوسرانی شهرداری اصفهان سرویس‌دهی خوب و مطلوبی به هیات‌ها و مراکز فرهنگی انجام داده است.
وی ادامه داد: طی 10 شب عزادارای در دهه اول محرم بیش از 3 هزار دستگاه اتوبوس به هیات‌های مذهبی خدمت‌رسانی‌ می‌کنند که از ساعت ‌هفت تا 11 شب در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
استقرار امکانات موتوری و خودرویی سازمان آتش‌نشانی در کنار خیمه‌های عزاداری
مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع رعایت ایمنی در روضه‌ها و هیئات توسط شهرداری اصفهان اشاره کرد و گفت: تمام ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان همزمان با برگزاری مراسم عزاداری در خیمه‌ها و مساجد حسینی، امکانات موتوری و خودرویی خود را در کنار این مراسم مستقر کردند تا در صورت بروز هر نوع مشکلی به سرعت وارد عمل شوند.
وی افزود: همچنین آموزش‌های لازم به مدیران هیئات برای جلوگیری از حوادث و کنترل مراسم عزاداری داده شد.
نباتی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه فضاسازی‌ مناسبتی شهر برای ایام ماه محرم در نظر گرفته شده است، افزود: بیش از 700 تابلوی مناسبتی محرم برای اطلاع‌رسانی هیئات و مراکز فرهنگی در اختیارشان قرار گرفته تا از این ظرفیت برای اطلاع‌رسانی برنامه‌هایشان استفاده کنند.
وی اضافه کرد: تمام سعی و تلاش مدیران شهری بر این بوده که همانند گذشته به عنوان خدمت‌گزاران شهر، کامل‌ترین خدمات ممکن را در اختیار شهروندان و هیئت‌های عزاداری امام حسین‌ (ع) قرار دهند و به بهبود شرایط آنها کمک کنند.
شهر در غم عزای حسین (ع) لباس عزا پوشید
مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فضاسازی شهر برای این ایام توسط سازمان زیباسازی شهرداری اشاره کرد و گفت: همزمان با آغاز ماه محرم، شهر با پلاکاردهایی به شکل اشک و با مضامین عاشورا به 2 زبان فارسی و عربی فضاسازی شد.
وی اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه محرم پارچه‌های مشکی و پلاکاردهایی به شکل اشک با مضامین این ماه از سوی ستاد آذین‌بندی سازمان زیباسازی در میادین اصلی شهر، پل‌های واقع بر روی رودخانه زاینده‌رود و تقاطع های غیرهمسطح نصب شد.
نباتی‌نژاد در پایان با اشاره به اقدامات رسانه‌ای شهرداری در راستای پوشش مراسم عزاداری ماه محرم اضافه کرد: اخبار و تصاویر مراسم‌های عزاداری در هیئات و کانون‌های فرهنگی شهر اصفهان در این مدت توسط رسانه‌های شهرداری همچون خبرگزاری ایمنا و شبکه‌های اجتماعی شهرداری پوشش داده شد

دکمه بازگشت به بالا