یک روز خاطره‌انگیز برای دانش‌آموزان مناطق محروم؛ آفرودسواری

به گزارش ارک خبر، 60 نفر از دانش‌آموزان بنیادکودک با دعوت گروه البرزیست در پروژه «هیجان، امید زندگی»، اردوی یک روزه آفرودسواری و کوه‌پیمایی را تجربه کردند. اين دانش‌آموزان از مناطق محروم و كم‌بضاعت حومه تهران در اين برنامه شركت داشتند.

در این اردوی تفریحی که با شعار «امید را زنده کنیم» برگزار شد، تعداد 37 دستگاه خودروی رونیز در محل نمایندگی بنیادکودک در تهران حضور یافتند و دانش‌آموزان را برای گردش و کوه‌نوردی به کوه‌های شهران (پارک کوهسار) واقع در غرب تهران منتقل کردند.

این سفر خاص طبیعت‌گردی در کنار فعالیت‌های مهیج، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای این دانش‌آموران رقم زد به گونه‌ای که شاید خاطره آن تا سال‌ها در یادشان ماندگار شود.

بنیادکودک به همراه گروه کوهنوردی البرزیست و رونیزسواران، با تاکید ویژه بر تولید «هیجان پاک» برای شرکت‌کنندگان، با ساختن هیجان‌های ورزشی و فعالیت‌های خاص در طبیعت، در بازپروری روحیه آنها بکوشند.

در پایان این اردوی تفریحی یک‌روزه که با همکاری حریم‌بانی منطقه 5 شهرداری تهران برگزار شد، اتومبیل‌ها با نظم خاص و چشم‌گیری، دانش‌آموزان را به نمایندگی بنیادکودک در تهران بازگرداندند با اين امید که بتوان با حمایت دانش‌آموزان با استعداد نیازمند، جهانی بهتر ساخت و برای آینده‌شان سرمایه‌گذاری كرد.

لازم به ذکر است بنیادکودک موسسه خیریه‌ بین‌المللی مردم‌نهادی است که با اهدافی انسان‌دوستانه از 22 سال پیش با کسب مجوز رسمی از وزارت‌کشور و تکیه بر حفظ کرامتِ انسانی، در حمایت از تحصیلِ دانش‌آموزان با استعدادِ نیازمند فعالیت می‌کند.

این موسسه درحال حاضر، 8700 دانش‌آموز با استعدادِ نیازمند را در سراسر ایران با 28 نمایندگی داخلی در سراسر کشور و 8 شعبه برون‌مرزی در سطح بین‌الملل، حمایت می‌کند. این موسسه در سال 86 از هیات دولت مجوزی دریافت کرده که براساس آن کمک به بنیادکودک جزء هزینه‌های پذیرفته شده مالیاتی محسوب می‌شود.

همچنین بنیادکودک از سال 2005 تاکنون هرساله مقام مشورتی ویژه ECOSOC از سازمان‌ملل‌متحد را دریافت کرده است و توانسته گواهی‌نامه‌ استاندارد جهانی “SGS” را به‌دست آورده و همه ساله با کسب امتیاز بالا آن را تمدید کند.

دکمه بازگشت به بالا