سالمندان در دین مبین اسلام از جایگاه ارزشمندی برخوردارند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا، آیت الله محمد حسینی شاهرودی روز چهارشنبه در همایش تکریم از سالمندان در سنندج، سالمندان را بزرگ خانواده و به مثابه پیامبری در میان امت دانست و افزود: آیات و روایات دینی در خصوص احترام به سالمندان بیانگر توجه به جایگاه والای سالمندان است.
وی اظهار کرد: کسی که سالمند مسلمانی را تکریم و احترام کند مانند آن است که خدا را تکریم کرده باشد، همچنین خانواده هایی که از سالمندان بیمار پرستاری و مراقبت می کنند در روز قیامت در امان خواهند بود.
وی یادآورشد: جوانانی که با تکریم و احترام سالمندان آنها را از خود راضی و خشنود نگه می دارند دعای خیر پدر و مادر شامل حال آنها خواهد شد.
وی سالمندان را سرمایه و گنجینه ارزشمند جامعه دانست و گفت: سالمندان باید تجارب ارزشمند خود را به جوانان انتقال دهند و در رفع اختلافات خانوادگی و مشکلات زوجین به عنوان مشاور و راهنمای موثری نقش ایفا کنند.
وی اظهار کرد: سالمندان با ترویج معروفات و واجبات الهی مانند حجاب و عفاف و مسائل اخلاقی می توانند نقش مهمی در پیشگیری از مفاسد اخلاقی جامعه ایفاء کنند.
آِت الله شاهرودی یادآور شد: سالمندان مسائل دینی مانند حلال و حرام، مسائل اخلاقی و شیوه صحیح زندگی را به جوانان تبیین کنند.
وی با اشاره به اینکه با بالا رفتن سن و کاهش توان جسمی سالمندان نیاز عاطفی آنها نیز بیشتر می شود گفت: سالمندان نیازمند احترام و توجه ویژه ای از سوی خانواده ها هستند.
وی ضمن مهم برشمردن سلامت جسمی و روانی سالمندان بر توجه به مسئله تغذیه و سلامت سالمندان تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه سالمندان می توانند مشکلات اجتماعی و فرهنگی را در خانواده ها حل کنند گفت: از سالمندان انتظار می رود با مهربانی و عطوفت مسائل فرهنگی را به جوانان انتقال دهند.
وی دوران سالمندی را بهترین فرصت برای عبادت، دعا و راز و نیاز با خداوند دانست و گفت: سالمندانی که در طول دوران زندگی رنج های زیادی متحمل شده اند در درگاه الهی آبرومند هستند.
در پایان از تعدادی از سالمندان استان کردستان تجلیل و قدردانی بعمل آمد. تعداد 120 هزار سالمند در استان کردستان زندگی می کنند.
7352/6108
** خبرنگار: شیوا اردلان منش
** انتشار دهنده: امید بهمنی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا