ایران در تاریخ عهد شکن نبوده و نخواهد بود / برای همکاری با ایران در جهان مسابقه است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا حسن روحانی عصر چهارشنبه در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان قزوین در محل دانشگاه فرهنگیان این شهر افزود: الان بحث این است که باید علیه آمریکا و بد عهدهای آن حرف زده شود که این افتخار بزرگی برای این ملت است.
وی با اشاره به دیدار خود با بسیاری از سران کشورهای اروپایی اظهارکرد: آنها می گفتند مسائل شما پس از برجام حل شده و تنها موضوع همکاری بانک های بزرگ با ایران باقی مانده است و تاکید داشتند باید در این ارتباط به امریکا فشار بیشتری بیاوریم.
رئیس جمهوری با اشاره به جایگاه کنونی ایران در دنیا تاکید کرد: پیش از این ما را در صندلی اتهام نشانده بودند اما امروز در صندلی مدعی نشسته ایم و طلبکاریم.
روحانی با اشاره به جایگاه خاص جمهوری اسلامی در جمع غیر متعهدها و کشورهای شرکت کننده در نشست عمومی سازمان ملل گفت: شک نکنید عظمت ایران امروز به حول قوه الهی از سالهای قبل بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه بطور معمول سران کشورها برای ملاقات و دیدار با سایر مقامات از دو تا سه ماه قبل برنامه ریزی می کنند تصریح کرد: من تنها 48 ساعت در نیویورک بودم اما درخواست های زیادی برای ملاقات از سوی رهبران کشورهای جهان ارائه شد و در همین زمان اندک 14 دیدار انجام دادم .
رئیس جمهوری تاکید کرد: رئیس جمهور هیچ کشوری در جهان نبود که دلش نخواهد با نماینده ملت ایران ملاقات کند.
روحانی یاد آور شد: نمایندگان تمام کشورهای جهان و سران اروپا، آمریکا و آفریقا و آسیا به دنبال ملاقات با نماینده ملت ایران بودند که این نشان می دهد این ملت بزرگ و ایران با عظمت است .
وی تصریح کرد: همیشه در سالهای قبل در نشست سازمان ملل برای متهم کردن ایران و زدن تهمت و حرفهای ناروا مسابقه بود اما امسال مسابقه این بود که چطور با ایران همکاری و روابط اقتصادی برقرار کنند.
روحانی به دیدارهای خود با رهبران جنبش عدم تعهد اشاره کرد و گفت: آنها در ملاقات با من گفتند شما در زمینه ای هسته ای از حق ما نیز دفاع کرده اید.
رییس جمهوری یاد آور شد: آنها ( غربی ها ) نمی خواستند اجازه دهند کشورهای در حال توسعه از این حق استفاده کنند و از عمل و فناوری برای سلطه طلبی غلط خود بهره می برند و می خواهند اینها اهرم های در دست آنها باشد.
وی با تاکید براینکه امروز باید از فضای ایجاد شده حداکثر استفاده را کرد، افزود: امنیت امروز کشور در این منطقه آشفته بسیار مهم است و هر کشوری که در مخمصه قرار می گیرد و ندای مظلومیتش بلند می شود ما به آن پاسخ می دهیم.
روحانی گفت: هر مظلومی که در عراق، سوریه، فلسطین، لبنان، یمن و بحرین فریاد کمک به مسلمانان سر می دهد ما پاسخ می دهیم البته گوشهای دیگر بدهکار نیستند و مظلومان صریحا ایران را صدا می کنند.
روحانی با اشاره به اینکه باید در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از شرایط ویژه کشور بخوبی استفاده کرد، یاد آور شد: باید در کنار هم باشیم و در دعواهای جناحی نیز در مورد اصل انقلاب، نظام اسلامی، ایران عزیز و منافع ملی بحثی نداریم.
وی گفت: رقابت ها شیرین می شود اگر همه به مرزها و خط قرمز ها توجه کنیم.
روحانی با اشاره به اینکه باید با استدلال و منطق از مذهب خود دفاع کنیم اظهار کرد: اما دفاع از مذهب به معنای دعوا و ایجاد تنازع در مقابل سایر مذاهب نیست.

** شهید رجایی در هیچ برهه ای دچار غرور و خودشیفتگی نشد
رئیس جمهوری یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران را گرامی داشت و گفت: فرهیختگان این استان آن قدر فراوان هستند که هر قدر فضاهای بزرگ وجود داشته باشد امکان گنجایش همه آنها وجود ندارد.
وی با بیان اینکه علم پروری، دانش اندوزی و ایثارگری صفت همه مردمان مناطق کشور و از جمله قزوین است، اظهار کرد: تواضع، اخلاق، اخلاص و از خود گذشتگی نیز مساله دیگری است که انجام آن برای هیچ انسانی آسان نیست.
روحانی تصریح کرد: اگر چه بعثت پیامبر و سایر پیامبران برای تکمیل فضیلت های اخلاقی بوده است اما باید پذیرفت که اخلاقمند بودن و کنترل غرایز و هواهای نفسانی کار ساده ای نیست.
رئیس جمهوری در ادامه به آشنایی خود با شهیدان محمدعلی رجائی رئیس جمهور شهید و خلبان شهید عباس بابایی در دوران اوایل انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: انسان در اوج، دچار خود شیفتگی می شود ولی شهید رجائی از زمانی که هیچ مسئولیتی نداشت و سپس عهده دار نمایندگی مجلس شد و در ادامه به نخست وزیری و ریاست جمهوری رسید، هر چه مقام او بالاتر رفت دچار غررو نشد و خود را یک سرباز و بنده کوچک خدا می دانست.
روحانی خاطرنشان کرد: شهید رجائی یکپارچه تواضع، ادب و اخلاق بود و تنها برای جلب رضای خدا تلاش کرد.

** شهید بابایی در انجام وظیفه هیچ مرزی نمی شناخت
با تمجید از ویژگی های منحصر بفرد خلبان بسیجی شهید عباس بابایی از شهدای سرافراز استان قزوین گفت: خلبانان شجاع و فداکاری زیادی در دوران دفاع مقدس حضور داشتند اما شهید بابایی از جنس دیگری بود و در انجام وظیفه برای خود هیچ مرزی نمی شناخت.
روحانی تصریح کرد: من انسانی به اخلاص شهید بابایی در مدت عمرم چه قبل و چه بعد از دوران جنگ کم دیدم.
وی با بیان اینکه من و شهید بابایی در ایام دفاع مقدس به دلیل شرایط کاری مدت زیادی در کنار هم بودیم، تصریح کرد: ایشان وقتی سخنرانی های امام راحل پخش می شد، دو زانو مقابل تلویزیون می نشستند و با احترام به سخنان ایشان گوش می دادند.
روحانی اظهار کرد: شهید بابایی قبل از انقلاب با لباس شخصی در مجالس امام روضه امام حسین(ع) ظرف می شست و کسی باور نمی کرد که یک خلبان این کارها را انجام دهد.
رئیس جمهوری گفت: شهید رجایی نیز از دیگر فرزندان این دیار پرافتخار است و این نشانگر پیشینه تاریخی و فرهنگی و بافت و ساخت اجتماعی این خطه از ایران اسلامی است.

** قزوین چهارراه مواصلاتی کشور است
رییس جمهوری با اشاره به اینکه استان قزوین در چهار راه مواصلاتی کشور قرار دارد، همه تلاش ما این است که از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کنیم.
وی خطاب به فرهیختگان و برگزیدگان حاضر در نشست گفت: شما به استان و مشکلات آشنا تر هستید و من همواره با استانداران سفارش می کنم با نخبگان و صاحبنظران استان جلسه داشته باشند .
روحانی تاکید کرد: آینده کشور ، اشتغال فرزندان ، عظمت ایران و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بسیار مهم است و باید برای اعتلای آن بکوشیم.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه همه ما در برابر شهدا و جانبازان مدیون هستیم ، خاطر نشان کرد: باید از سرمایه بزرگ معنوی در داخل کشور برای عظمت ؛ سربلندی و رونق اقتصادی کشور و استان قزوین بهره ببریم .
روحانی یادآور شد: این استان دو هزار شهید و جانباز و بیش از 600 نفر آزاد تقدیم انقلاب کرده است .
به گزارش ایرنا رئیس جمهوری صبح امروز چهارشنبه در سی و یکمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید به همراه جمعی از اعضای هیات دولت به استان قزوین سفر کرد.
حضور در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان، نشست با نخبگان و فعالان اقتصادی، و شرکت در شورای اداری استان از دیگر برنامه های اعلام شده سفر دو روزه دکتر روحانی به قزوین است.
دولتمردان تدبیر و امید از اولین سفر استانی خود در 24 دی سال 92 تاکنون به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستان های استان تهران (شهریار، ملارد و قدس، اسلامشهر، ری، رباط کریم و بهارستان)، خراسان شمالی، کردستان، همدان، مازندران، یزد، سمنان، کرمان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده اند.
این خبر در حال تکمیل است…
2079/ 6128/1772 * خبرنگار: مسعود گودرزی – * انتشاردهنده: مجید ملازاده

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا