نخستین نمایشگاه ایمنی و آتش نشانی در صنعت نفت اصفهان

پایگاه خبری ارک اصفهان:

نخستین نمایشگاه ایمنی و آتش نشانی در صنعت نفت اصفهان

نخستین نمایشگاه ایمنی و آتش نشانی در صنعت نفت اصفهان با حضور شرکت گازاستان ، منطقه 2 عملیات انتقال گاز، پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان و پتروشیمی اصفهان 4 مهر ماه در باشگاه صنعت نفت اصفهان گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان ، دراین نمایشگاه، شرکت ها ومناطق تابعه صنعت نفت در اصفهان آخرین دستاوردها، تجهیزات ایمنی و حفاظتی خود را در حوزه ایمنی و آتش نشانی به نمایش گذاشتند.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری و مدیران ارشد صنعت نفت اصفهان، برگزار شد مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ضمن تبریک هفته ایمنی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اگر امروز در مقوله امنیت سربلند هستیم و در بلندترین سطح امنیت در منطقه قرار داریم، این مهم را مدیون و مرهون خون شهدایی هستیم که خالصانه و جان برکف از خاک این مرز و بوم دفاع کردند.

سید مصطفی علوی، با بیان اینکه  حب به وطن بخشی از ایمان است و شهدا به معنای واقعی مومن بودند گفت: امنیت یک نیاز اساسی در زندگی ما است و باید با تمام وجود قدردان این امنیت باشیم.

وی، افزود: با وجود دستیابی به فناوری های پیشرفته در سیستم های ایمنی و حفاظتی خوشبختانه طی یک سال گذشته  در راستای ایمنی به جایگاه خوبی دست یافته ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، بیان داشت: هرگاه حادثه ای رخ بدهد، قطعاً کار بدون برنامه ای انجام شده  و این به معنای آن است که تمامی حوادث را می توان پیشگیری و مدیریت کرد.

مهندس علوی، با تاکید بر اطلاع رسانی صحیح و به موقع از نکات ایمنی بویژه در حوزه گاز که اکثر قریب به اتفاق آن در منازل مسکونی و در اثر بی مبالاتی و سهل انگاری افراد رخ می دهد گفت: متاسفانه برخی ازمردم  نسبت به رعایت نکات ایمنی قدری بی توجه هستند و این موضوع بیشتر مواقع موجب حوادث ناگوار جانی ، مالی در منازل شده است.

وی، اظهار داشت: گاز یک عنصر کلیدی در رفاه عمومی مردم و محور توسعه اقتصادی کشور است ولی همین انرژی پاک اگر به درستی و دقت استفاده نگردد می تواند منشاء حوادث بزرگی باشد.

علوی، ضمن تاکید بر جلوگیری و کنترل نشت گاز  بیان داشت: ورود گاز نسوخته به جو 15برابر گاز سوخته شده برای محیط زیست مخاطره آمیز و مضر است لذا تا حد امکان بایستی از هدر رفتن و نشت گاز جلوگیری کرد

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در ادامه افزود: برگزاری نمایشگاه ایمنی و آتش نشانی که امسال برای نخستین بار با همکاری شرکت های فعال در زمینه نفت و گاز استان به صورت یکپارچه برگزارشده است در راستای ارائه و تبادل تجربیات و دستاوردهای علمی و تخصصی در زمینه  دانش فنی و تجهیزات سیستم های ایمنی و حفاظتی و همچنین آگاهی بخشی عموم بسیار موثر خواهد بود.

وی ، آگاهی بخشی به عموم مردم از نکات ایمنی ، آشنایی با جدیدترین تکنولوژی های محصولات سیستم های ایمنی و حفاظتی،ایجاد رقابت سالم میان شرکت ها و تولیدکنندگان در جهت ارتقاء سطح کیفیت و ارائه خدمات مطلوب تر، برقراری ارتباط مستقیم بین شرکت های دست اندرکار سیستم های ایمنی و حفاظتی و بهره برداران، فرهنگ سازی در زمینه استفاده از سیستم های ایمنی و حفاظتی در جهت تأمین امنیت بیشتر مصرف کنندگان را  از مهمترین دستاوردهای نمایشگاه ایمنی و آتش نشانی نفت و گاز اصفهان عنوان کرد.

گفتنی است، نخستین نمایشگاه ایمنی و آتشن شانی صنعت نفت اصفهان  از روز یک شنبه 4 مهر ماه امسال  فعالیت خود را آغاز کرد، این نمایشگاه به مدت چهار روز  از ساعت 10 صبح الی 20به مناسبت هفته ایمنی و آتش نشانی در معرض دید عموم قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا