اصفهان ـ پرداخت 50 میلیارد تومان وام اشتغال به سالمندان کمیته امداد/گستره چترحمایتی بیمه برای همه منازل تحت پوششین کمیته امداد دراستان اصفهان

پایگاه خبری ارک اصفهان:

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان:

اصفهان ـ پرداخت 50 میلیارد تومان وام اشتغال به سالمندان کمیته امداد//گستره چترحمایتی بیمه برای همه منازل تحت پوششین کمیته امداد دراستان اصفهان 

مهم‌ترین برنامه کمیته امداد در سال جاری ایجاد حرفه و شغل برای سالمندان و گام برداشتن درراستای اقتصاد مقاومتی است.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان درنخستین همایش استانی سالمندان امداد که با حضور۲۰۰نفر از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد در تالارشهروند اصفهان برگزار شد بااشاره جامعه آماری ۸۰هزار نفری سالمند ان تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان گفت: خدماتی که ازسوی کیمته امداد برای سالمندان ارائه می شود شامل پرداخت مستمری ماهانه ،خدمات درمانی و بیمه ای ، اجرای برنامه های فرهنگی ، آموزشی ،علمی و مذهبی است .

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان؛ حمید رضا شیران،  بااشاره به اینکه درسال 94 بیش از 55 تا 60 درصد از وام‌های اشتغال کمیته امداد در راستای توانمند سازی خانواده‌های سالمندان و خروج آنان ازتحت حمایت بوده است گفت: این وام‌ها به سالمندان تحت حمایت یا فرزندان ایشان پرداخت شده که رقمی بالغ بر 50 میلیارد تومان را شامل می‌شود.

وی بااشاره به اینکه در سال گذشته به 5 هزار و 300 نفر از سالمندان امداد نیز وام کارگشایی اعطا شده است افزود: در حال حاضر همه منازل تحت پوششین امداد در روستاها به دلیل فرسوده بودن بیمه حوادث شده‌اند تا در صورت بروز حادثه چتر حمایتی بیمه شامل حال این خانواده‌ها شود.

شیران با اظهار اینکه در سال 94 بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان ازسوی بیمه برای مددجویان خسارت دریافت شد گفت: مهم‌ترین برنامه کمیته امداد در سال جاری این است تا علاوه برایجاد حرفه و شغل برای سالمندان بتوانیم درراستای اقتصاد مقاومتی درجامعه گام برداریم.

وی ادامه داد:ملاک های حضور سالمندان دراین همایش شامل سالمندانی است که حافظ قرآن بوده و یا درزمینه های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت داشته اند یا سالمندان کارآفرین که ازطریق دریافت وام های خود اشتغالی خود و فرزندانشان به اشتغال مشغول شده اند.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان ادامه داد: همچنین از سالمندان دارای فرزندان نخبه و فعال در عرصه های هنری و اجتماعی  که دارای رتبه های استانی و یا کشوری می باشند تقدیر ویژه خواهد شد.

شیران افزود: شرکت کنندگان در این همایش سالمندان بالای ۶۰سال سن  هستند که ازشهرستان های فلاورجان،شاهین شهر،اصفهان، خمینی شهر، برخوار،نجف آباد ،اصفهان فریدونشهر،خوانسار،تیران و کرون نیزدر این آئین حضور دارند.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا