عادت های رفتاری علت احتمالی بروز حوادث اخیر مجتمع های پتروشیمی/مهار بدافزار در یکی از واحدها

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا، مرضیه شاهدانی روز شنبه در حاشیه مراسم انتصاب فرمانده ارشد اچ.اس. ایی (HSE) مجتمع پتروشیمی ماهشهر در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر با برنامه ریزی های انجام شده با مدیران عامل مجتمع های پتروشیمی، برنامه تجمیع شده کلی را به اجرا درآوره ایم و قرار است یک بار دیگر ممیزی صنعت انجام شود.
معاون وزیر نفت، صنایع شیمیایی را جزو صنایع پرخطر برشمرد و با اشاره به دستورالعمل های اجرایی ایمنی در واحدهای شیمیایی گفت: این دستورالعمل ها پیش بینی و به تمام مجتمع های پتروشیمی ابلاغ شده بود اما لازم است اقدامات اصلاحی در این زمینه انجام شود و سرمایه گذاری ها تجدید شوند؛ ضمن اینکه همه مدیران عامل نیز به این تجمیع رسیده اند.
معاون وزیر نفت درباره حمله سایبری به مجتمع های پتروشیمی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی از این حملات مصون نبوده است و این موضوع در برخی واحدها دیده شده است.
شاهدانی توضیح داد: متاسفانه با وقوع حوادث اخیرا، بدافزارهایی در برخی از واحدهای صنعتی دیده شد که این بدافزارها یکی از آن واحدها را درگیر کرده بود که با شناسایی بموقع توانستند آن را مهار کنند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید برارتقای آگاهی مدیران حوزه صنعت گفت: مدیران ومسئولان صنعت باید آگاهی کامل درباره حملات سایبری داشته باشند و با این حملات آشنا باشند و راهکارهایی را نیز برای پیگیری از حملات احتمالی پیش بینی کنند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: بدافزارهای آلوده جدیدا وارد حوزه صنعت شده اند البته گاهی ممکن است هنگام به روز رسانی سیستم های کنترلی توسط اینترنت این اتفاق رخ دهد و سیستم کنترلی حوزه صنعت دچار بدافزار و یا ویروس شوند.
شاهدایی از کشورهای واردات نرم افزارهای آلوده اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: این موضوع در سازمان پدافند غیر عامل و دستگاه های اطلاعاتی در حال بررسی است.
به گزارش طی حکمی از سوی رئیس سازمان پدافند غیرعامل سید امید شهیدی نیا ، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان فرمانده ارشد پدافند غیرعامل (HSE ) ماهشهر منصوب شد.
اجتمام**9136**1776

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا