کاشت گیاهان دارویی در یکهزار و 260 هکتار از مراتع ییلاقی شهرستان آرادان

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از دریافتی روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، امیرحسین شاه حسینی افزود: کشت گیاهان دارویی در 10 هزار هکتار از اراضی استان سمنان یکی از برنامه های تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری است.
وی با بیان اینکه در 33 سامانه استان برای توسعه و احیا کشت گیاهان دارویی برنامه ریزی شده است، گفت: 13 سامانه متعلق به مراتع ییلاقی شهرستان آرادان می باشد.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی در مراتعی همانند لزوره، مرگسر، کهنه ده، گنداب و روئینگ، سینک چال و خاک آب که ظرفیت کاشت و توسعه گیاه باریجه را دارند، انجام می شود.
شاه حسینی یادآور شد : عرصه های منابع طبیعی و جنگل ها، سرمایه های با ارزش ملی هستند که باید برای نسل های آینده حفاظت و با توجه به سخنان رهبری فرهنگ حفظ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود.
وی با بیان اینکه مشارکت حفاظتی از رویکردهای اصلی این اداره است، افزود: تلاش می شود با مشارکت مردم و بهره برداران از عرصه های مرتعی و بیابانی شهرستان حفاظت شود.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان گفت: اجرای طرح همیاران طبیعت در شهرستان آرادان نقش بسیار موثری در حفاظت از منابع طبیعی داشته و سبب فرهنگسازی در بین عموم مردم جامعه شده است.
شهرستان آرادان از غرب در 15 کیلومتری گرمسار و از شرق در 73 کیلومتری شهرسرخه قرار دارد و بیش از 15 هزار نفر جمیعت دارد.
/6026/7341

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا