فرماندار اردکان: دولت یازدهم با حفظ اصول، باب گفت و گو با دنیا را باز کرد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا هادی مقیمی روز شنبه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) اردکان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان اسوه های عملی دولتمردان در نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: هفته دولت فرصت مناسبی را به وجود می آورد تا دولت به بیان دستاوردهای خود در حوزه های مختلف بپردازد و مردم نیز آگاهانه و منصفانه به نقد دولت بپردازند.
وی اضافه کرد: یکی از آرمان های اصیل انقلاب اسلامی که به رهبری امام (ره) پایه گذاری شد؛ رشد و توسعه همه جانبه کشور بوده است که بحمدالله با تلاش دولت های مختلف در کشور به نتیجه رسیده است و این دولت نیز که برخاسته از رأی و اراده مردم است با همراهی و حمایت مقام معظم رهبری توانسته به موفقیت های بزرگی در عرصه های گوناگون دست پیدا کند.
فرماندار اردکان افزود: آقای روحانی در حالی دولت را تحویل گرفت که کشور با مشکلات متعددی در زمینه سیاست خارجی مواجه بود و دولت یازدهم توانست با زبان جدید؛ تکیه بر اصول مذاکره و دیپلماسی و با حفظ اصول انقلاب باب گفت وگوی دوباره با دنیا را باز کند و با نظارت کامل مقام معظم رهبری مذاکرات را به سرانجام برساند.
وی گفت: سیاست خارجی یکی از نقاط قوت دولت تدبیر و امید است و رهبری معظم انقلاب نیز بر این موضوع تأکید و سیاست خارجی دولت را تأیید کردند؛ اما باید توجه داشت تصویب برجام هدف مذاکرات نبود، بلکه ابزار و راهکاری برای بهبود شرایط جامعه بود تا شرایط کشور از لحاظ سیاست خارجی و تعاملات با سایر کشورها به شرایط مطلوبی نزدیک شود.
فرماندار اردکان گفت: از دیگر مشکلاتی که دولت یازدهم با آن مواجه بود؛ تحریم های ظالمانه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بود که خوش بختانه با درایت دولت و در فضای پسابرجام؛ تیم اقتصادی دولت توانست رشد اقتصادی منفی 6.6 را با تکیه بر اقتصاد مقاومتی به رشد مثبت 4.4 درصد برساند.
وی تورم بالای 40 درصد را از دیگر معضلات اقتصادی دولت در زمان آغاز فعالیت عنوان کرد و گفت: با سیاست های اقتصادی صحیح؛ تورم تک رقمی و نرخ آن در سه ماهه اول سال جاری به کم تر از 9درصد رسیده است.
مقیمی با تقدیر از همراهی ائمه جمعه شهرستان و نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال در شهرستان اردکان شاهد بهره برداری از 65 پروژه در حوزه های مختلف خواهیم بود که 66 میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.
وی با اشاره به رشد صنعتی شتابان شهرستان اردکان در سال های اخیر، خواستار ادامه تعامل واحدهای صنعتی شهرستان شد و گفت: از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده، 250 میلیارد تومان توسط شهرداری ها در اردکان هزینه شده، اما این میزان کافی نیست و صنایع باید با سرمایه گذاری و همکاری در حوزه های مختلف فرهنگی؛ بانوان و… گام های بزرگ تری برای رفاه و خدمات رسانی به مردم بردارند.
مقیمی با برشمردن تعدادی از طرح های قابل افتتاح در شهرستان اردکان از کلنگ زنی طرحخطه کردن راه آهن اردکان – اصفهان در روز یکشنبه خبر داد و گفت: آغاز این پروژه بزرگ که اعتباری بالغ بر 37 میلیارد تومان برای آن هزینه شده؛ نقش مهمی در تسهیل نقل و حمل عمومی در حوزه ریلی خواهد داشت.
65 پروژه هفته دولت در شهرستان اردکان، روز یکشنبه با حضور معاون عمرانی استاندار یزد به بهره برداری خواهد رسید.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6197

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا