نقش دستگاه های دولتی قم در دوران دفاع مقدس تدوین شود

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، احمد حسینی روز شنبه در گفت و گویی افزود: یکی از افتخارهای بزرگ دستگاه های دولتی در کنار دیگر نهادها، علاوه بر بعد خدمت رسانی به مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب، نقش آفرینی در عرصه دفاع از امنیت جامعه به خصوص حضور موثر در جبهه ها در دوران دفاع مقدس بوده است.
وی ادامه داد: ضرورت دارد به منظور انتقال بی کم وکاست فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده، آثار و اسناد مربوط به نقش آفرینی دستگاه های دولتی قم در دوران دفاع مقدس، از سوی آن دستگاه ها جمع آوری و تدوین شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم یادآور شد: دستگاه های دولتی یا خود مستقیم در جبهه و پشتیبانی رزمندگان اسلام حضور داشتند و یا این که کارمندان آن ها به عنوان نیروهای رزمی و غیره در خطوط مقدم حضور می یافتند.
حسینی افزود: جمع آوری و تدوین اسناد نقش دستگاه اجرایی در فرایند پشتیبانی جبهه و ارائه در نمایشگاه های دفاع مقدس، ثبت خاطرات کارمندان پیشکسوت دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدا، جمع آوری عکس، فیلم، دست نوشته، وصیتنامه، صوت و هر اثر ارزشمند دیگری مربوط به دفاع مقدس، تلاش ماندگاری برای حفظ گنجینه ارزشمند آن دوران خواهد بود.
وی با اشاره به دستورالعمل های ابلاغی و برگزاری جلسات متعدد در خصوص تدوین نقش دستگاه های دولتی استان در دفاع مقدس گفت: تعدادی از دستگاه های دولتی طی اقدامی تحسین برانگیز، اسناد و آثار دفاع مقدس مربوط به مجموعه خود را جمع آوری کرده اند که این آثار به عنون یکی از مدخل های محوری در دانشنامه جامع نقش استان در دفاع مقدس ثبت خواهد شد.
حسینی ادامه داد: اهمیت موضوع می طلبد سایر دستگاه های دولتی مرتبط با دوران دفاع مقدس نیز اهتمام ویژه ای به این مساله داشته باشند تا تا تابلوی زرین نقش آفرینی دستگاه ها در کنار حماسه آفرینی های قشرهای مردمی، نیروهای مسلح و در راس آن لشکر پرافتخار 17 امام علی بن ابی طالب(ع) در دوران شهادت و ایثار به زیبایی ترسیم و تکمیل شود.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارمند استان قم ابراز کرد: نام شهدای کارمند در دوران دفاع مقدس و عرصه تامین امنیت بر تارک استان می درخشد و به یقین، جمع آوری آثار شهدا و هم چنین شرح ایثارگری رزمندگان عزیز و آزادگان و جانبازان سرافراز مجموعه دولت، منجربه استمرار پیام خون شهدا و ترویج فرهنگ حماسه و ایثار خواهد شد.
1175 /

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا