75 مجسمه چرمی در موزه هنرهای معاصر رونمایی شد

پایگاه خبری ارک اصفهان:

برای نخستین‌بار در ایران/
75  مجسمه چرمی در موزه هنرهای معاصر رونمایی شد
آیین افتتاحیه نمایشگاه مجسمه‌های چرمی با حضور جمعی از هنرمندان و مردم علاقه‌مند به عرصه هنر در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، آیین افتتاحیه نمایشگاه مجسمه‌های چرمی اصفهان عصر روز پنجشنبه چهارم شهریورماه با حضور جمعی از هنرمندان و مردم علاقه‌مند به عرصه هنر، در موزه هنرهای معاصر وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری برگزار شد.
این نمایشگاه برای نخستین بار در ایران و در اصفهان مجموعه‌ای از دستاوردهای مرضیه ابراهیمی و حامد بابامحمدی که حاصل سال‌ها تلاش پی در پی در ساخت مجسمه‌هایی از جنس چرم بوده را به منصه ظهور گذاشت.
75 مجسمه که برخی از آن‌ها به صورت انفرادی توسط حامد بابامحمدی و مرضیه ابراهیمی و برخی دیگر به صورت اشتراکی ساخته شده بود، در کنار طرح اولیه‌ آنها در گالری شماره یک موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان قرار داده شده بود.
در این آیین جمعی از هنرمندان در زمینه‌های مختلف هنری از جمله استاد علی خوشنویس زاده پیشکسوت و هنرمند سوخت چرم، استاد امیر هوشنگ جزی‌زاده مینیاتوریست و طراح زبردست اصفهانی، استاد عقیلی، از نقاشان فاخر اصفهان حضور داشتند.
استاد محمد فخری، یکی از پیشکسوتان و ابر هنرمندان مجسمه سازی در ایران در پیامی خطاب به افتتاح نمایشگاه گفت: “این نمایشگاه با تاثیر پذیری از حالات درونی و چرم به یکی از جذاب‌ترین هنرها تبدیل شده و لازم است در راستای حفظ و رشد آن تلاش‌های زیادی شود.”
وی با تاکید بر حفظ اصالت هنر در ساخت و آفرینش آثار تصریح کرد: “آفریننده این مجسمه‌ها باید کار خود را قدر بدانند و برای رونق آن در اجتماع تلاش کنند همچنین مردم نیز باید در راستای حمایت از هنرمندان کوشا باشند.”
مسئولان و برگزارکنندگان این نمایشگاه توانسته بودند که تصاویر تمام مجسمه‌های چرمی موجود در آن را برای علاقمندان گردآوری کنند. کتاب مصور “مردی که از کنارم رد شد» با ذکر مقدمه‌ای جذاب و خوانا توسط حامد بابامحمدی گردآوری شده و در حاشیه این مراسم در معرض دید علاقمندان قرار گرفته بود.
نمایشگاه مجسمه‌های چرمی تا 29 شهریورماه همه روزه در گالری شماره یک موزه هنرهای معاصر وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری برپاست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا