شهردار تهران: واگذاری زمین و پروانه ساخت براساس مر قانون انجام شده است

«موضوع واگذاری زمین با نصف قیمت های کارشناسی و واگذاری آنها به صورت اقساط به افراد خاص طی روزهای اخیر به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی و برخی از رسانه ها منتشر شده است.
براساس اخبار منتشره، شهرداری تهران چندین فقره زمین و ملک را با ارائه تخفیف های ویژه و قیمتی بسیار نازل به برخی افراد از جمله برخی اعضای شورای شهر و مدیران شهری واگذار کرده است».
به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا، محمدباقر قالیباف روز شنبه در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی و بزرگداشت روز کارمند در برج میلاد افزود: تخفیفات ارائه شده براساس قانون بوده به نحوی که در برخی موارد، بعضی تعاونی ها از جمله تعاونی قوه قضائیه دچار مشکل بودند که شهرداری تهران برای حل مشکل ورود کرده است.
وی تصریح کرد: بنده به عنوان «محمدباقر قالیباف» کسی را در شهرداری تهران پیدا نکرده ام که به اندازه من کار کند.
قالیباف خطاب به کارکنان شهرداری تهران خاطرنشان کرد: از هیچ مزایایی در شهرداری تهران استفاده نکرده و نمی کنم اما برای رفاه حال شما حتی آبرویم را هم می گذارم.

* وعده های خوش قالیباف به کارکنان شهرداری در حوزه های درمان، مسکن و ازدواج
شهردار تهران در ادامه با اشاره به موضوع مسکن کارکنان شهرداری تهران نیز گفت: هر یک از کارکنان که مالک خانه نباشد، باید حدود 80 درصد از حقوق خود را در بخش مسکن صرف کنند.
قالیباف افزود: در همین راستا، در بودجه سال 95، معافیت عوارض پروانه ساخت برای تعاونی ها تا سقف 300 میلیون ریال افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: 30هزار نفر از کارکنان مجموعه شهرداری تهران طی دهه گذشته توانستند از امتیاز مسکن، استفاده کنند که بیش از 52 درصد آنان تا امروز صاحب مسکن شده و 48درصد دیگر نیز به زودی خانه دار خواهند شد.
شهردار تهران گفت: این عده تا مرحله دریافت زمین یا پروانه ساخت پیش رفته و از تخفیفات آن بهره مند شده اند اما متاسفانه در برخی تعاونی ها و بین هیات مدیره آن اختلافاتی به وجود آمده که باید نظارت کلی شهرداری برای جلوگیری از بروز مشکلات تقویت شود.
قالیباف قول مساعد داد که مشکل مسکن کارمندان شهرداری تهران را حل و فصل کند.
تهرام/9353/7245//1625

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا