در دیدار رئیس مجلس نمایندگان مالزی و استاندار اصفهان، برگسترش روابط همه جانبه بین اصفهان و مالزی تاکید شد

پایگاه خبری ارک اصفهان:

در دیدار رئیس مجلس نمایندگان مالزی و استاندار اصفهان، برگسترش روابط همه جانبه بین اصفهان و مالزی تاکید شد

دکتر رسول زرگرپور در دیدار رئیس مجلس نمایندگان مالزی با ایشان ضمن تشریح مزیت ها و ظرفیت های استان و با توجه به خواهر خواندگی اصفهان و کوآلالامپور، خواستار تعمیق مناسبات، افزایش ارتباطات و توسعه روابط همه جانبه بین اصفهان و این کشور شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در مراسم ضیافت رئیس مجلس نمایندگان مالزی با ایشان، اظهارداشت: اصفهان در ۴ دوره پایتخت ایران بوده است و در حال حاضر نیز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و شهر جهانی صنایع دستی است.
استاندار اصفهان به بیان ویژگی های جغرافیایی و ظرفیت های اصفهان پرداخت و گفت: اصفهان با یکصد هزار کیلومتر وسعت در مرکز ایران واقع شده و دارای آب و هوایی بسیار متنوع است.
رسول زرگرپور با اشاره به ظرفیت های استان گفت: اصفهان در تولید برخی محصولات کشاورزی، شیر، تخم مرغ و مرغ در کشور جایگاه اول را دارد و در بخش صنعت نیز ۷۰ درصد فولاد، ۵۰ درصد مصالح ساختمانی، ۶۰ درصد مصنوعات طلا و صنایع بزرگ هواپیما سازی در اصفهان تولید می شود و در مجموع ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی در این استان حاصل می شود.
مدیرارشد استان یادآور شد: پس از برجام ارتباطات ایران با کشورهای دنیا در بهترین شرایط قرار دارد و طی یکسال گذشته بیش از ۱۰۰ هیأت سیاسی بلند مرتبه را در اصفهان میزبان بودیم.
زرگرپور با اشاره به اینکه اصفهان جزء ۱۰ شهر زیبای دنیا است، گفت: گردشگران از ۸۶ کشور جهان به این استان سفر می کنند و طی ۳ سال گذشته تعداد توریست ها در اصفهان سه برابر شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های ایران در بخش کشاورزی و مواد غذایی گفت: با توجه به اینکه ایران دشمنان زیادی دارد باید از لحاظ غذا تأمین و خودکفا باشیم و باید ۵ الی ۶ کالای اساسی بدلیل مسائل امنیتی در کشور تامین باشد.
استانداراصفهان با اشاره به ارتباط خوب و دوستانه ی ایران و مالزی، گفت‌: این روابط هر روز در حال توسعه است و مردم ایران و مالزی خود را برادر هم می دانند و در حال حاضر بسیاری از ایرانی ها در مالزی مشغول تحصیل هستند.
رسول زرگرپور با بیان اینکه ایران جایگاه ویژه ای را در منطقه دارد، گفت: نقش ایران در امنیت منطقه بسیار موثر است.
استاندار اصفهان ضمن تشریح مزیت ها و ظرفیت های استان در بخش گردشگری و با توجه به خواهر خواندگی اصفهان و کوآلالامپور، خواستار تعمیق مناسبات، افزایش ارتباطات و توسعه روابط همه جانبه بین اصفهان و این کشور شد.
امین حاج مولیا رئیس مجلس نمایندگان مالزی نیز در این مراسم ضیافت ضمن تاکید بر نقش و جایگاه ویژه، حساس و تاثیر گذار جمهوری اسلامی ایران در امنیت منطقه و جهان، بر ضرورت افزایش همکاری های همه جانبه بین دو کشور و مبادلات فرهنگی و تجاری با اصفهان تاکید نمود.
وی با اشاره به ملاقات های خود با سیاستمداران ایران، گفت: افتخار می کنیم که اولین سفیر زن ایران به مالزی اعزام شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا