معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه: افزایش تعداد امامزاده ها شایعه است

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
حجت الاسلام احمد شرفخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با اعلام این خبر گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه برای ساماندهی امامزادگان سراسر کشور اقدام به تدوین دایره المعارف کرده است.
وی افزود: اقدام های میدانی دقیق برای آگاهی از شجره نامه تمام امامزادگان انجام شده است؛ هم اکنون مشخص شده است مثلا یک امامزاده به کدام امام معصوم منتسب است.
شرفخانی با اشاره به این که در ایران بیشتر امامزادگان منتسب به حضرت امام موسی کاظم است، افزود: پس از هجرت علی ابن موسی الرضا در ایران کاروان های مختلفی از جمله کاروان احمد ابن موسی الکاظم و حضرت فاطمه معصومه به ایران آمدند.
این معاون سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه تاکید کرد: البته همه امامزادگان فرزندان بدون واسطه امامان نیستند و از نوادگان معصومان هستند.
وی تعداد امامزادگان منتسب به امام موسی کاظم را در ایران حدود 400 امامزاده عنوان کرد و گفت: بیشتر امامزادگان کشور در استان های شمالی قرار دارند.
شرفخانی افزود: به جز استان گیلان و مازندران استان فارس دارای بیشترین امامزادگان کشور هستند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: 8 هزار و 551 بقعه امامزاده در کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه توسعه و عمران و بهسازی امامزادگان یکی از مشخصه های قطب فرهنگی شدن امامزادگان است ، اظهار داشت: امسال هزار و 400 امامزاده کشور تحت پوشش طرح جامع عمران سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار گرفته اند.
وی با اشاره به این که به دنبال اجرایی کردن تدبیر مقام معظم رهبری برای تبدیل امامزاده ها به قطب فرهنگی هستیم، خاطرنشان کرد: در این طرح اقدامات زیربنایی و عمرانی و توسعه امامزاده ها انجام می شود، با این توضیح که هزینه و اعتبارات عمرانی امامزاده ها دولتی نیست و از محل ظرفیت ها و کمک های مردمی خود امامزاده و مردم منطقه و خیرین در قالب طرح مودت تامین می شود.
حجت الاسلام شرفخانی تصریح کرد: بر این اساس سازمان اوقاف در دو بعد رسالت و اهداف و راهبردهای مشخص اقدامات زیربنایی و عمرانی توسعه ای و پرداختن به ابعاد فرهنگی و راه اندازی مراکز فرهنگی را در کنار طرح جامع عمران و آبادانی امامزاده ها اجرا می کند.

اجتمام**3377

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا