خبرهاي سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان ؛ 23 تيرماه

پایگاه خبری ارک:اصفهان

درهنرسرای خورشید/
** آلبوم “اوجی در آواز مکتب اصفهان” رونمایی می شود
آلبوم “اوجی در آواز مکتب اصفهان” با صدای استاد سیدرضا طباطبایی روز جمعه 25 تیرماه در هنرسرای خورشید رونمایی می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، مدیر هنرسرای خورشید با بیان این مطلب گفت: استاد طباطبایی از اساتید برجسته مکتب آوازی اصفهان و از شاگردان استاد تاج اصفهانی هستند.
منصور قربانی اظهار داشت: هنرسرای خورشید وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در راستای تحقق طرح بسته ارمغان و تکریم هنرمندان موسیقی اصفهان باهمکاری آموزشگاه نی داود از آلبوم “اوجی در آواز مکتب اصفهان” اثر استاد سید رضا طباطبایی رونمایی می کند.
وی افزود: این برنامه بعدازظهر روز جمعه 25 تیرماه در محل هنرسرای خورشید واقع در خیابان کاوه، پل چمران، جنب شهرداری منطقه هفت برگزار می شود.
گفتنی است؛ استاد سیدرضا طباطبایی متولد سال 1323 در روستای کربکند از توابع بُرخوار است. وی نخستین فعالیت های حرفه ای خود را در رادیو اصفهان و با شهرت “معینی” تجربه کرد و از سال 1340 که استاد برجسته آواز ایران، روانشاد استاد تاج اصفهانی، در اصفهان مسئولیت تدریس کلاس های مرکز رادیو را بر عهده گرفت، به افتخار شاگردی استاد تاج دست یافت و این شاگردی را تا پایان عمر استاد ادامه داد.
تسلط استاد طباطبایی به ظرایف و دقایق مکتب آوازی اصفهان و همچنین پیروی از سبک آوازی استاد تاج، موجب شد که وی را “تاج ثانی” بخوانند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در نشست “اصفهان در روایت” صورت می گیرد/
** روایت فیلم های مستند شهری اصفهان در دهه های 60 و 70
نشست “اصفهان در روایت” از سوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در اولین فصل برگزاری به موضوع سینمای مستند می پردازد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رییس مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل با بیان این مطلب گفت: نشست “اصفهان در روایت” با حضور اساتید به نام کشوری به مدت دو روز به بیان مطالبی در خصوص اصفهان در روایت خواهد پرداخت.
حمید فرهمند اظهار داشت: محمد تهامی نژاد از اساتید پیشکسوت سینمای مستند ایران با حضور در این برنامه موضوع “تاریخ شناسی سینمای مستند ایران” به ویژه اصفهان را مورد بررسی قرار می دهد.
وی افزود: در این نشست چهار فیلم از تاریخ سینمای مستند اصفهان که تاکنون دیده نشده نمایش داده می شود که به همراه آن میزگرد تخصصی در خصوص اکران آثار با حضور اساتید تهامی نژاد، کلانتری، جهانشاد و خدایی نیز برگزار می شود.
وی تصریح کرد: گفتمان های روز دنیا در خصوص مقوله شهر و روایت تاریخ شناسی سینمای مستند و نمودشهر در آثار مستند با نگاهی به سینمای مستند اصفهان و همچنین بیان رابطه راوی با شهر از جمله مباحث محوری میزگرد تخصصی این نشست دو روزه است.
رییس مرکز اصفهان شناسی ادامه داد: روز دوم این نشست با بیان روایتی از مستند شهری اصفهان در دهه های 60 و 70 با یادبودی از زاون قوکاسیان همراه خواهد بود.
فرهمند خاطرنشان کرد: نشست “اصفهان روایت” درفصل اول به روایت سینمای مستند می پردازد که علاقه مندان می توانند 24 و 25 تیرماه از ساعت 16:30 تا 21 به محل کتابخانه مرکزی واقع در خیابان باغ گلدسته مراجعه کنند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

** اجرای گروه موسیقی “ژاوان” در هنرسرای خورشید
گروه موسیقی “ژاوان” به سرپرستی امیررضا قضائی، 24 و 25 تیرماه در هنرسرای خورشید به اجرای برنامه می پردازد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، هنرسرای خورشید وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به اجرای برنامه موسیقی “ژاوان” اقدام کرده است.
امیر امیرحسینی نوازنده سازهای کوبه ای و طبلا، علیرضا عبدالهی نوازنده ویلنسل، محمد روستایی نوازنده کاخن و تومبا، پاکان پاکدامن نوازنده گیتار، دانیال پورکرمعلی نوازنده گیتار باس، آرمان مهروان نوازنده گیتار الکترونیک، رامتین کجباف نوازنده درامز و امیر رضا قضائی نوازنده عوداز جمله عوامل اجرایی این گروه موسیقی هستند.
گروه موسیقی ژاوان به سرپرستی “امیررضا قضائی” روزهای 24 و 25 تیرماه ساعت 21 در محل هنرسرای خورشید واقع در خیابان کاوه،پل شهید چمران، جنب شهرداری منطقه هفت به اجرای برنامه می پردازد.
علاقه مندان برای تهیه بلیط و شرکت در این برنامه می توانند به سایت navayemehr.ir مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 34593560 تماس حاصل کنند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

** باغ های بانوان اصفهان میزبان حضور بانوان در برنامه “شهربانو”
ویژه برنامه “شهربانو” در قالب اتفاقی نو و تازه در باغ های بانوان پردیس، ناژوان و طلوع از تاریخ 21 تیر تا 31 شهریور میزبان بانوان اصفهانی است.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، ویژه برنامه “شهربانو” با برپایی نمایشگاه و فروشگاه، کارگاه های آموزشی، نشست های تخصصی، اجرای مسابقات تفریحی و … میزبان عموم بانوان شهر اصفهان است.
شهربانو به عنوان یک اتفاق تازه ویژه اجرا در سه باغ بانوان وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شامل پردیس، ناژوان و طلوع برنامه ریزی شده است.
هر یک از باغ های بانوان پردیس، ناژوان و طلوع از 21 تیرماه به صورت هر 10 روز یکبار در قالب موضوعات مختلف شامل پوشیدنی ها، بهداشت پوست و مو، غذاهای سالم، بازی و تربیت، لقمه های مدرسه، کارآفرینی و نوشت افزار به اجرای برنامه های متنوع آموزشی و تفریحی می پردازند.
ویژه برنامه “شهربانو” در اولین هفته برگزاری از 21 تا 31 تیرماه به ترتیب در باغ پردیس با محوریت آموزش غذای سالم، باغ طلوع بهداشت پوست و مو و باغ ناژوان آموزش نوشیدنی ها برگزار می شود.
این ویژه برنامه از سوی مدیریت امور تفریحی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان ویژه ایام تابستان برنامه ریزی شده که از 21 تیرماه آغاز می شود و تا 31 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

** برگزاری کارگاه “داستان کوتاهِ کوتاه” در مرکز ادبی قلمستان
کارگاه “داستان کوتاهِ کوتاه” با حضور محمد جواد جزینی در محل مرکز آفرینش های ادبی قلمستان برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رییس مرکز آفرینش های ادبی قلمستان با بیان این مطلب گفت: این مرکز در راستای برگزاری نخستین گاهِ جشنواره‌ فصلی داستان چهارگاه، این کارگاه را برگزار می کند.
الهه رضایی اظهار داشت: کارگاه “داستان کوتاهِ کوتاه” با حضور “محمدجواد جزینی” نویسنده‌ نام‌آشنای داستان کشورمان، در روز پنجشنبه 24 تیرماه از ساعت 9 تا 13 در حوضخانه ساختمان الغدیر برگزار می‌شود.
وی افزود: همچنین مراسم اختتامیه جشنواره داستان “چهارگاه” نیز روز پنجشنبه 24 تیرماه ساعت 18 در محل موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان استانداری برگزار می شود که ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است.
رضایی خاطرنشان کرد: پوستر گاه دوم جشنواره فصلی “چهارگاه” ویژه فصل تابستان از سوی مرکز آفرینش های ادبی قلمستان وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در این مراسم رونمایی می شود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

** نبرد سنگ و تخته در هفته چهارم مسابقات “نون و پنیر و بازی”
چهارمین هفته از برگزاری مسابقات خانوادگی “نون و پنیر و بازی” در روز پنجشنبه 24 تیرماه به آموزش بازی “نبرد سنگ وتخته” اختصاص دارد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، این دوره از مسابقات با هدف ارائه الگوی تفریح سالم، هر پنجشنبه یک بازی جدید ارائه می دهد تا خانواده ها در کنار یکدیگر لحظاتی شاد و مهیج را تجربه کنند.
طبق زمانبندی مسابقات خانوادگی “نون و پنیر و بازی” چهارمین هفته از این برنامه عصر روز پنجشنبه 24 تیرماه با محوریت آموزش و انجام بازی نبرد سنگ و تخته از ساعت 16 تا 19:30 برگزار می شود.
این مسابقات از سوی خانه خلاقیت و بازی های فکری وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان از 27 خردادماه آغاز شده و تا 25 شهریورماه ادامه دارد که هر هفته با یک بازی جدید اجرا می شود و در طول ایام هفته از روز شنبه تا چهارشنبه در محل خانه خلاقیت بازی مورد نظر با حضور کارشناسان بازی آموزش داده می شود.
علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند به محل خانه خلاقیت واقع در خیابان هشت بهشت شرقی مراجعه کرده و یا با شماره 32683484 تماس حاصل کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا