350 پروژه عمرانی در اصفهان در حال انجام است

پایگاه خبری ارک- شهردار اصفهان به فعالیت 350 پروژه عمرانی در شهرداری اصفهان در حال حاضر اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها با اعتبار میلیاردی در حال بهره‌برداری است و بعضا نیز تامین بودجه این پروژه‌ها بسیار سخت است و به دغدغه‌ای اساسی برای ما تبدیل می‌شود.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، دکتر مهدی جمالی‌نژاد در اردوی تفریحی، فرهنگی اصحاب رسانه اصفهان، همدلی، هم‌افزایی و هم‌گرایی را لازمه توسعه و پیشرفت اصفهان دانست و اظهار کرد: در این راستا رسانه‌ها نقش بسزایی دارند و به خوبی می‌توانند در این زمینه نسبت به ایجاد همدلی بین دستگا‌ه‌ها فعالیت داشته باشند.
وی به همراهی خوب اصحاب رسانه اصفهان با شهرداری طی یک سال اخیر ابراز کرد: از این رو رسانه‌‌ها می‌توانند با نقد سازنده در راستای ارتقای شهر اصفهان سهیم باشند و با این امر توجه به چالش‌ها را در مسئولان و آرامش را در بین شهروندان حاکم کنند.
شهردار اصفهان توسعه و پیشرفت طرح‌های موجود در اصفهان را تنها در ایجاد بستری آرام امکان‌پذیر دانست و گفت: رسانه‌ها نباید به گونه‌ای عمل کنند که متن فعالیت‌ها فدایی حاشیه‌ها شود، چرا که اگر ذهن مدیران و مسئولان درگیر حاشیه‌ها شود از خدمت اصلی خود باز می‌مانند.
وی در ادامه به لزوم مشارکت جدی شهروندان در انجام فعالیت‌های شهرداری اشاره کرد و ابراز داشت: باید توجه داشت که کمپین‌های مردمی در اصفهان راه‌ا‌ندازی شده تا بتوان خدمت‌رسانی بهتری را به شهروندان داشته باشیم و چنانچه این کمپین‌ها مورد توجه مردم قرار نگیرد، موفق نخواهند بود.
جمالی‌نژاد در ادامه به کم شدن فعالیت‌های عمرانی در سطح کشور اشاره کرد و بیان کرد: باید توجه داشت که در حال حاضر تنها شهرداری‌ها در سطح کشور هستند که با وجود تحمل بسیاری از فشارها همچنان فعالیت‌های عمرانی را انجام می‌دهند و در شرایط فوق‌العاده‌ای نیز قرار دارند.
وی به فعالیت 350 پروژه عمرانی در شهرداری اصفهان در حال حاضر اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها با اعتبار میلیاردی در حال بهره‌برداری است و بعضا نیز تامین بودجه این پروژه‌ها بسیار سخت است و به دغدغه‌ای اساسی برای ما تبدیل می‌شود.
شهردار اصفهان آینده خوبی را برای شهر اصفهان پیش‌بینی کرد و ادامه داد: چنانچه بستر آرام موجود در اصفهان به روند فعلی خود ادامه یابد و مردم نیز مشارکت خود با شهرداری اصفهان را ادامه دهند می‌توان شاهد موفقیت‌های خوبی در این شهر بود.
وی همچنین به ورود به آخرین سال فعالیت دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: باید توجه داشت که در سال آخر شورای چهارم ممکن است مسائل شهری به چالش کشیده شود اما حفظ بستر آرام موجود نیز می‌تواند خنثی‌کننده این چالش‌ها باشد.
جمالی‌نژاد همچنین به گوشه‌ای از عملکرد خود طی یک سال فعالیت در شهرداری اصفهان به عنوان شهردار این شهر اشاره و بیان کرد: باید توجه داشت که در این بازه زمانی سعی بر آن داشته تا همه پروژه‌های نیمه تمام، متوقف شده و کُند را تمام و پروژه‌های مورد نیاز جدی در محلات را نیز آغاز و به بهره‌برداری برسانیم که این امر در قالب طرح «هر هفته چند افتتاح» برای همه مردم اصفهان در محلات مختلف نیز ملموس است.
وی اشتباه را امری طبیعی در بهره‌برداری از پروژه‌ها در شهر اصفهان عنوان کرد و گفت: ما همه سعی خود را بر آن داشته‌ایم تا درصد خطاهای پروژه‌ها را به صفر برسانیم و تا اندازه زیادی نیز موفق بوده‌ایم.
شهردار اصفهان همچنین به دعوت از شهرداری اصفهان برای حضور در دومین نشست شهرهای خلاق در چین که از ۱۶ تا ۱۹ خرداد برگزار می‌شود اشاره کرد و افزود: این نشست با حضور دبیرکل یونسکو و شهردار پکن برگزار شده و برای نخستین بار است که از شهرداری اصفهان برای حضور در آن دعوت شده است.
وی اضافه کرد: همه تلاش خود را بر این داریم که اصفهان را در آینده نزدیک به عنوان میزبان نشست شهرهای خلاق معرفی کنیم.
جمالی‌نژاد دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در اصفهان را نیز از دیگر دغدغه‌های شهرداری اصفهان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده که یکی از نتایج آن را می‌توان بهره‌برداری از آکواریوم بزرگ اصفهان دانست که مورد استقبال همه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.
وی در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح «هرهفته چند افتتاح» در سال جاری نیز کلید خورده است، ادامه داد: در هفته جاری برای سومین بار افتتاح پروژه‌هایی را در منطقه 12 شهرداری اصفهان داشتیم و این روند در همه مناطق شهرداری اصفهان نیز ادامه خواهد داشت.
شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه جلب رضایت همه شهروندان و مسئولان با سلیقه‌های متفاوتی که دارند کار بسیار سختی است، گفت: چنانچه همه با هم همدل و همراه باشیم می‌توان رضایت نسبی شهروندان را کسب کرد.

گزارش تصویری:

IMG_20160608_131352 IMG_20160608_131349 IMG_20160608_131334 IMG_20160608_131325 IMG_20160608_131322 IMG_20160608_131309 IMG_20160608_131306 IMG_20160608_131302

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا