تولید برق ایران افزایش یافت

خبرگزاری ارک – ظرفیت تولید برق ایران در مجموعه نیروگاه های برق آبی و حرارتی از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۳ درصد افزایش یافت.

در حال حاضر ظرفیت تولید برق به ۷۴ هزار مگاوات افزایش یافته و ایران بزرگترین تولید کننده برق منطقه خاورمیانه و چهاردهمین کشور بزرگ تولید برق در جهان است.

بر این اساس آمارهای ارائه شده توسط وزارت نیرو از افزایش سه درصدی تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی کشور حکایت دارد به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۴۵ هزار گيگاوات برق در کشور تولید و عرضه شده است.

توليد برق کشور از ابتداي امسال تاکنون به ۱۴۵ هزار و ۸۲۸.۶ گيگاوات ساعت رسيده که اين ميزان ۲.۴۶ درصد بيش از انرژي توليدي کشور در زمان مشابه سال گذشته است.

از مجموع انرژي توليد داخل کشور از ابتداي سال جاري تاکنون، ۱۳۷ هزار و ۹۵۸.۸ گيگاوات ساعت به واحدهاي حرارتي و ۷ هزار و ۸۶۹.۸ گيگاوات ساعت به واحدهاي برق‌آبي اختصاص داشته است.

در اين مدت، توليد نيروگاه‌هاي حرارتي در مقايسه با دوره مشابه سال گذشته حدود ۳.۶۰ درصد افزايش یافته است، اما توليد نيروگاه‌هاي برق‌آبي به‌ منظور ذخیره بیشتر آب ۱۴.۰۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

ميزان انرژي تامين شده نيز امسال در دوره مورد بررسي ۱۴۷ هزار و ۷۴۱.۵ گيگاوات ساعت گزارش شده است که اين ميزان ۲.۶۶ درصد در مقايسه با زمان مشابه پارسال افزايش نشان مي‌دهد.

ميزان انرژي دريافتي برون مرزي در دوره مورد بررسي، يکهزار و ۹۱۲.۹ گيگاوات ساعت بوده که اين ميزان ۲۰.۱۶ درصد در مقايسه با زمان مشابه سال گذشته افزايش نشان مي‌دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا